جای خالی MBA در صنعت روانشناسی و مشاوره

بسیاری از دانش‌آموختگان دانشگاهی حتی آن‌هایی که در رشته‌های پرطرفداری مانند روانشناسی تحصیل کرده‌اند، با راه‌اندازی مشاغل دلخواه خود مشکل دارند و نمی‌دانند چگونه این مسیر را طی کنند. شما با گذراندن دوره MBA روانشناسی این فرصت را دارید تا فوت‌وفن مدیریت کسب وکار را بصورت حرفه‌ای بیاموزید و مرکز مشاوره موردنظر خود را با کمترین دردسر ممکن راه بیندازید.

حتی گاهی ممکن‌است شما در رشته روانشناسی تحصیل نکرده‌باشید و تنها به علوم و تخصص آن برای مدیریت یک مرکز مشاوره نیاز داشته باشید؛ دراین‌صورت گذراندن این دوره برای شما کاملا سودمند است. در واقع هرکسی که به‌هر دلیلی نیازمند بهره‌مندی از دانش مدیریت کسب‌وکار در زمینه روانشناسی است، فرصت استفاده از دوره MBA روانشناسی را دارد.

دریافت مدرک MBA مزایای بسیاری دارد؛ چراکه مورد تایید وزارت علوم است و از نظر بین‌المللی نیز اعتبار دارد. شما با در دست‌داشتن این گواهینامه معتبر فرصت راه‌اندازی یا مدیریت یک مرکز مشاوره درجه یک را خواهید داشت. درصورتی‌که شما در این رشته تحصیل کرده‌باشید با بهره‌مندی از این اطلاعات فرصت دارید به‌عنوان یک مشاور حرفه‌ای و مجرب در بسیاری از مراکز معتبر روانشناسی فعالیت کنید.

هدف از گذراندن دوره:

1. بهبود مدیریت زمان و منابع مالی: روانشناسان معمولا با چالش‌هایی مانند مدیریت زمان، هزینه‌ها و درآمدها روبرو هستند. این دوره به آن‌ها کمک می‌کند تا منابع مالی خود را به شکل بهینه مدیریت کنند و زمان‌بندی کارها را به‌طور مؤثر انجام دهند.

2. ارتقاء مهارت‌های بازاریابی و جذب مشتری: بسیاری از روانشناسان و مشاوران در جذب و نگهداری مشتریان با مشکلاتی مواجه هستند. این دوره به آن‌ها استراتژی‌های بازاریابی، استفاده از رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات آنلاین و روش‌های جذب و نگهداری مشتری را آموزش می‌دهد.

3. مدیریت کیفیت خدمات: روانشناسان باید بتوانند کیفیت خدمات خود را همواره در سطح بالا نگه دارند. این دوره می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا خدماتی با کیفیت بالا ارائه دهند و از رقبا متمایز شوند.

4. ارتباطات و مهارت‌های اجتماعی: مشاوران و روانشناسان باید روابط موثر و حرفه‌ای با مراجعان و همکاران خود برقرار کنند. دوره به تقویت این مهارت‌ها کمک خواهد کرد.

5. آشنایی با قوانین و مقررات حقوقی: روانشناسان باید از حقوق مشتریان و خود آگاه باشند. این دوره به آنان درک بهتری از مباحث حقوقی و مسائل اخلاقی در حرفه خود می‌دهد.

  • روانشناسان بالینی و مشاوران خانواده، زوج و کودک.
  • مشاوران شغلی و سازمانی.
  • درمانگران (مانند درمانگران هنر و موسیقی).
  • روانشناسان و مشاوران آزادکار (Freelancer) یا صاحبان کلینیک‌های مشاوره.
  • دارندگان پروانه اشتغال حرفه ای و اعضای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره
  • مدیران مراکز و دفاتر خدمات روانشناسی و مشاوره که از سازمان نظام روان شناسی و مشاوره ،سازمان بهزیستی، وزارت ورزش و جوانان، قوه قضائیه و… مجوز فعالیت دارند.
  • دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته روان شناسی و مشاوره که متقاضی راه اندازی مرکز یا دفتر خدمات روان شناسی و مشاوره می باشند.
  • تمامی علاقه مندان و سرمایه گذاران فعالیت در بخش خدمات کلینیکی مشاوره و روان درمانی

کارآفرینی در حوزه مشاوره: گذراندن این دوره به روانشناسان کمک می‌کند تا علاوه بر مهارت‌های درمانی، توانایی‌های مدیریتی نیز داشته باشند و کسب و کار خود را توسعه دهند.

افزایش درآمد: با بهبود مهارت‌های مدیریتی و بازاریابی، روانشناسان می‌توانند به صورت مؤثرتر درآمد خود را افزایش دهند.

حفظ تعادل بین کار و زندگی: با یادگیری اصول مدیریت زمان و منابع، روانشناسان می‌توانند یک تعادل بهتر میان زندگی حرفه‌ای و شخصی خود برقرار کنند.

گسترش حرفه‌ای: این دوره به روانشناسان این امکان را می‌دهد که به صورت حرفه‌ای‌تر و سیستماتیک‌تر به مشاوره و درمان بپردازند و در نتیجه اعتبار و تاثیر بیشتری در جامعه داشته باشند.

مدل برگزاری دوره : Learning Blended (ترکیبی از حضوری و آفلاین)

۱۷۰ ساعت حضوری

۷۰ ساعت آفلاین

یادگیری در عصر الکترونیک مستلزم به کارگیری شیوه‌های نوین آموزشی است. برای این دوره، از مدل Learning Blended جهت آموزش استفاده شده است. در این شیوه که ترکیبی از آموزش حضوری و آفلاین می‌باشد روش موثری را جهت آموزش به کار‌گرفته‌ایم.

  • مبانی سازمان و مدیریت
  • مدیریت منابع انسانی
  • مدیریت رفتار سازمانی
  • سبک های ارتباطی و شبکه سازی
  • حقوق کسب و کار (قوانین بیمه، مالیات و کار)
  • اصول و فنون مذاکره جهت جذب مراجع
  • رهبری سازمان ( رهبری اثربخش کلینیک)
  • مسئولیت اجتماعی و اخلاق حرفه ای
  • خلق مدل کسب و کار (BM)
  • مدیریت مالی برای مدیران غیر مالی
  • تفکر استراتژیک و مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک اقتصاد
  • تدوین طرح تجاری کسب و کار (BP)
  • روش های سرمایه گذاری در بازارهای مالی (سمینار)
  • شناخت رفتار مصرف کننده
  • مدیریت بازاریابی و تبلیغات(شناخت محضول، مشخص نمودن بازار هدف و آنالیز محیط و رقبا، اصول قیمت گذاری و تخفیف، تبلیغات)
  • مدیریت برند
  • دیجیتال مارکتینگ
  • تکنیک های فروش حرفه ای
  • مدیریت ارتباط با مشتری
  • مدیریت تجربه مشتری
  • کارگاه های انتقال تجربه روانشناسی:

    1. روانشناسی صنعتی- سازمانی

    2. نقشه راه راه اندازی کلینیک نخصصی