جای خالی MBA در صنعت روانشناسی و مشاوره
بسیاری از دانشآموختگان دانشگاهی حتی آنهایی که در رشتههای پرطرفداری مانند روانشناسی تحصیل کردهاند، با راهاندازی مشاغل دلخواه خود مشکل دارند و نمیدانند چگونه این مسیر را طی کنند. شما با گذراندن دوره MBA روانشناسی این فرصت را دارید تا فوتوفن مدیریت کسب وکار را بصورت حرفهای بیاموزید و مرکز مشاوره موردنظر خود را با کمترین دردسر ممکن راه بیندازید.
حتی گاهی ممکناست شما در رشته روانشناسی تحصیل نکردهباشید و تنها به علوم و تخصص آن برای مدیریت یک مرکز مشاوره نیاز داشته باشید؛ دراینصورت گذراندن این دوره برای شما کاملا سودمند است. در واقع هرکسی که بههر دلیلی نیازمند بهرهمندی از دانش مدیریت کسبوکار در زمینه روانشناسی است، فرصت استفاده از دوره MBA روانشناسی را دارد.
دریافت مدرک MBA مزایای بسیاری دارد؛ چراکه مورد تایید وزارت علوم است و از نظر بینالمللی نیز اعتبار دارد. شما با در دستداشتن این گواهینامه معتبر فرصت راهاندازی یا مدیریت یک مرکز مشاوره درجه یک را خواهید داشت. درصورتیکه شما در این رشته تحصیل کردهباشید با بهرهمندی از این اطلاعات فرصت دارید بهعنوان یک مشاور حرفهای و مجرب در بسیاری از مراکز معتبر روانشناسی فعالیت کنید.
- مخاطبان این دوره:
– دارندگان پروانه اشتغال حرفه ای و اعضای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره
– مدیران مراکز و دفاتر خدمات روانشناسی و مشاوره که از سازمان نظام روان شناسی و مشاوره ،سازمان بهزیستی، وزارت ورزش و جوانان، قوه قضائیه و… مجوز فعالیت دارند.
– دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته روان شناسی و مشاوره که متقاضی راه اندازی مرکز یا دفتر خدمات روان شناسی و مشاوره می باشند.
– تمامی علاقه مندان و سرمایه گذاران فعالیت در بخش خدمات کلینیکی مشاوره و روان درمانی
- مدت زمان دوره :
دوره 304 ساعت است و در حدود یکسال به طول می انجامد. بر اساس مدل آموزش ترکیب زیر خواهد بود :
– حدود 10 درصد دوره به صورت آفلاین
– 30 درصد به صورت آنلاین
– 60 درصد به صورت حضوری (کارگاهی)
- نحوه برگزاری و اجرای دوره :
یادگیری در عصر الکترونیک مستلزم به کارگیری شیوههای نوین آموزشی است. برای این دوره، از مدل Learning Blended جهت آموزش استفاده شده است. در این شیوه که ترکیبی از آموزش حضوری، آنلاین و آفلاین میباشد روش موثری را جهت آموزش به کارگرفتهایم.
- سرفصل های دوره:
- مباحث مدیریت و دانش عمومی
• مبانی سازمان و مدیریت
• مدیریت منابع انسانی
• مدیریت رفتار سازمانی
• سبک های ارتباطی و شبکه سازی
• حقوق کسب و کار (قوانین بیمه، مالیات و کار)
• اصول و فنون مذاکره جهت جذب مراجع
• رهبری سازمان ( رهبری اثربخش کلینیک)
• مسئولیت اجتماعی و اخلاق حرفه ای
• حل مساله و تصمیم گیری
• مشارکت و کار تیمی
• خلق مدل کسب و کار (BM)
- مباحث تخصصی فرعی
• مدیریت مالی برای مدیران غیر مالی
• بودجه ریزی کلینیک و یا بنگاه اقتصادی
• تامین منابع مالی و مذاکره با سرمایه گذار
• تفکر استراتژیک و مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک
اقتصاد برای مدیران
• تدوین طرح تجاری کسب و کار (BP)
• روش های سرمایه گذاری در بازارهای مالی (سمینار)
- مباحث تخصصی اصلی
• اصول و مبانی بازاریابی (طراحی و توسعه محصول )
• اصول و مبانی بازاریابی (اصول قیمت گذاری و تخفیفات)
• آنالیز محیط و رقبا
• تحقیقات بازار
• اصول و مبانی بازاریابی (طراحی برنامه بازاریابی)
• مدیریت برندینگ سازمانی
• تبلیغات تجاری (کمپین نویسی، سوشال مدیا، روابط عمومی، خبر و رسانه و …)
• پرسنال برندینگ
• دیجیتال مارکتینگ (اینستا مارکت، سئو سایت، گوگل ادرز و گوگل آنالیتیک و …)
• تکنیک های فروش حرفه ای و طراحی ساختار فروش
• مدیریت تجربه مشتری
• مدیریت ارتباط با مشتری
- مباحث روانشناسی در کسب و کار
• کوچینگ و نقش آن در کسب و کار حرفه ای
• کارگاه تجارب روانشناسی در راه اندازی کلینیک تخصصی
• کارگاه تجارب کاربرد روانشناسی در سازمان ها
• کارگاه تجارب روانشناسی در راه اندازی کلینیک مجازی
• خلاقیت و ایده پردازی در روانشناسان و مشاوران
• مدیریت کسب و کارهای کوچک روانشناسی
• تحلیل و توسعه شایستگی های افراد کلینیک
- پروژه پایانی
1. گروهبندی
2. اختصاص منتور به هر گروه
3. طرح پروژه برای هر گروه
4. انجام پروژه توسط هر گروه
5. ارائه پروژه توسط هر گروه
6. نمره نهایی